Teamgegevens (leden) importeren uit Sportlink

Lees in dit artikel hoe je jouw teamdata (spelers, coaches, teammanagers & overige stafleden) kun importeren in Sportclub Vrijwilligers Management.

Het importeren van teamdata zorgt ervoor dat je nog minder moeite hebt bij het indelen en aanwijzen van jouw teams. Let op: de teams worden al automatisch geïmporteerd. Het gaat hier alleen om spelers, coaches, teammanagers en overige stafleden.

1. Login bij Sportlink, door de Sportlink Java-applicatie hier te downloaden.
  2. Nadat je bent ingelogd, klik je op ‘Wedstrijdzaken’ > ‘Zoek teams’.
  3. Selecteer alle teams (die je wilt exporteren) en alle rollen (die je wilt exporteren). Klik daarna op ‘Zoeken (rechtsonder).
  4. Klik rechtsboven op ‘Kolommen wijzigen (icon met tabel en vinkje)’ en selecteer de volgende kolommen:
    • Teamcode
    • Relatiecode
    • Teamfunctie
    • Teamrol
    • Team
    • Speltype
  5. Klik rechtsonder op de knop ‘Exporteer zichtbare kolommen (icon met rood pijtje)’. Er opent een bestand met alle teamdata. Sla dit bestand op (als .csv).
  6. Upload het bestand in Sportclub Vrijwilligers Management.
  7. Het systeem gaat nu jouw teamdata importeren, dit duurt ongeveer 1 minuut. Je ontvangt vanzelf een melding als de teamdata is geïmporteerd.
  8. Indien het systeem een foutmelding geeft, controleer of je bovenstaande stappen goed hebt doorlopen of neem contact met ons op.