Leden importeren uit Sportlink

Je leden komen niet automatisch in de software. Lees hier hoe je ze kunt importeren uit Sportlink.

Het importeren van leden uit Sportlink is één van de weinige handmatige acties in ons systeem. We raden je aan dit iedere maand te doen, zodat het ledenbestand altijd up-to-date is.

1. Login bij Sportlink, door de Sportlink Java-applicatie hier te downloaden.
  2. Nadat je bent ingelogd, klik je op ‘Personen’ > ‘Zoek personen’ > ‘Zoeken (rechtsonder)’.
  3. Klik rechtsboven op ‘Kolommen wijzigen (icon met tabel en vinkje)’ en selecteer de volgende kolommen:
    • Roepnaam
    • Tussenvoegsel(s)
    • Achternaam
    • Geboortedatum
    • Geslacht
    • Relatiecode
    • Lidsoort
    • Naam ouder/verzorger 1
    • Naam ouder/verzorger 2
    • E-mail ouder/verzorger 1
    • E-mail ouder/verzorger 2
  4. Klik rechtsonder op de knop ‘Exporteer zichtbare kolommen (icon met rood pijtje)’. Er opent een bestand met alle ledendata. Sla dit bestand op (als .csv).
  5. Indien alles klopt, sla het bestand op het .csv (door komma’s gescheiden waarden) en upload het bestand in Sportclub Vrijwilligers Management.
  6. Het systeem gaat nu jouw leden importeren, dit duurt ongeveer 1 minuut. Je ontvangt vanzelf een melding als de leden zijn geïmporteerd.
  7. Indien het systeem een foutmelding geeft, controleer of je bovenstaande stappen goed hebt doorlopen of neem contact met ons op.