Competitie uitslagen importeren zonder Club.Dataservice

In dit artikel leggen we je uit hoe je de competitie uitslagen uit Sportlink kunt importeren zonder de Club.Dataservice.

Indien je niet gebruikt maakt van onze Club.Dataservice koppeling, kun je de uitslagen van de competitie handmatig importeren uit Sportlink. We raden je aan dit regelmatig te doen, om ervoor te zorgen dat je uitslagen up-to-date zijn.

1. Login bij Sportlink, door de Sportlink Java-applicatie hier te downloaden.
  2. Nadat je bent ingelogd, klik je op ‘Wedstrijdzaken’ > ‘Wedstrijden plannen’ > ‘Wedstrijdprogramma’.
  3. Bovenin klik je op ‘Thuis en uit’ om alle wedstrijden te zien.
  4. Linksonder selecteer je de datumrange die je wilt exporteren (tip: doe het hele seizoen in één keer).
  5. Klik rechtsboven op ‘Kolommen wijzigen (icon met tabel en vinkje)’ en selecteer de volgende kolommen:
    • Nummer
    • Intern wedstrijdnummer
    • Uitteam
    • Thuisteam
    • Uitteam code
    • Thuisteam code
    • Datum
    • Tijd
    • Accommodatie
    • Plaats
    • Relatiecode accommodatie
    • Scheidsrechters
    • Categorie
    • Klasse
    • Veld/zaal
    • Wedstrijdstatus
    • Thuis
    • Uit
  6. Klik rechtsonder op de knop ‘Exporteer zichtbare kolommen (icon met rood pijtje)’. Er opent een bestand met alle wedstrijddata. Sla dit bestand op (als .csv).
  7. Upload het bestand in Sportclub Vrijwilligers Management.
  8. Het systeem gaat nu jouw wedstrijden importeren, dit duurt ongeveer 1 minuut. Je ontvangt vanzelf een melding als de uitslagen zijn geïmporteerd.
  9. Indien het systeem een foutmelding geeft, controleer of je bovenstaande stappen goed hebt doorlopen of neem contact met ons op.