Club.Dataservice API koppelen

Leer hoe je eenvoudig Club.Dataservice van Sportlink kunt koppelen en gebruikmaken van een automatische verbinding met Sportlink.

Om alles uit Sportclub Vrijwilligers Management te halen, maak je gebruik van onze automatische koppeling met de Club.Dataservice API van Sportlink. In dit artikel leggen we je uit hoe je deze kunt koppelen.

1. Haal je Client ID op: de Client ID vind je terug in Sportlink Club. Ga naar het menu Vereniging > Beheer > Gebruikersbeheer > Tabblad Clubsite.
  2. In Sportclub Vrijwilligers Management klik op Tools > Sportlink.
  3. Plak in het veld Client ID de code.
  4. Klik op opslaan en Sportclub Vrijwilligers Management gaat nu proberen verbinding te maken met Sportlink. Indien de connectie is gelukt, staat er ‘Sportlink verbonden’ in het groen.

Na de eerste keer verbinden halen we automatisch 4x per dag nieuwe data binnen. Op zaterdag en zondag halen we ieder uur nieuwe data binnen.

Wij kunnen je Client ID niet opvragen bij Sportlink. Lukt het dus niet op je Client ID te vinden of om Club.Dataservice af te sluiten, neem dan contact op met Sportlink.

Mocht je geen Club.Dataservice module hebben afgenomen bij Sportlink, kun je ook gebruikmaken van onze importtools. Lees hier meer over het importeren van Sportlink data.